מנהל! נהל את עצמך!

זוכרים את הססמאות בצבא שהיו תלויות בכל מקום "חייל שפר הופעתך",אז הכותרת היא מין תזכורת שכזו לחשיבות של ניהול עצמי

מה זה אומר לנהל את עצמך?את מה אנחנו צריכים לנהל?
קודם כל את ה"שיט" שלך,כשאתה בעיקר עסוק בלהקשיב לעצמך,לסיפור שלך,לשיפוט שלך,לצרכים שלך,לרגשות שלך.את כל העסק הזה צריך לנהל,למשל עובד מבקש ממך לדחות מועד הגשה של פרוייקט חשוב כי קשה לו כרגע בזוגיות ובמשפחה,אשתו מתלוננת שהוא עובד יותר מדי,הילדים בקושי רואים אותו,קשה לה להתמודד לבד וגם כשהוא נמצא הוא עסוק בעבודה,ותוך כך אתה חושב על מה שאשתך אומרת לך,על מה שהבטחת לילדים ולא קיימת עדיין,על התסכול שלך מזה,והופ…אתה כבר לא אתו,לא יכול לברר מה באמת הבעיה,איך תעמוד בפרויקט שגם המנהל שלך מחכה להשלמתו,איזה פתרון חלופי אפשרי?איך תתמוך בו ועדיין תעמוד במשימה,אתה כבר לא ב"זון"
כמו בכל דבר זה מתחיל בתשומת לב,להיות מודע לכך שאתה מאבד את ההקשבה,כשאתה פתאום מדבר לעצמך בראש,בזמן שמולך הבוס מבקש מידע,דעה,תשובה.כשאתה שם לב אפשר לעשות משהו בנוגע לכך.
בניהול עצמי יש גם לנהל את ה"שדונים"שלך,מה זה?סרט אימה?לא זהו ביטוי שבו אנו מתייחסים לניהול שיחה פנימית עם האמונות המגבילות שלך,הקולות שמייצגים כל חשש משינוי,ביקורת עצמית גבוהה ושיפוטיות כלפי עצמך שנובעים ממה שעברת בחיים,ההתנסויות וגם הטראומות למשל באמצע ישיבה שאלת משהו וישר אמרת לעצמך "זאת הייתה שאלה טיפשית" או "למה חשבתי שאני יכול לעשות את זה?" או בשיחה עם עובד לחשוב "אני לא באמת יודע מה לעשות".ברגע שאתה מתחיל לנהל את השיחה הפנימית הזו עם השדונים שלך,אתה כבר לא מנהל שיחה עם הלקוח/העובד/המנהל שלך.
שוב מה שנדרש זה תשומת לב,זיהוי וחזרה מהירה לפוקוס זה קורה גם למאמנים מנוסים וזה טבעי.זה קורה כשהשיחה מתנהלת גרוע ולפעמים גם שהיא מתנהלת נהדר ואתה מתחיל להיות מרוצה ולהגיד לעצמך "איזה תותח אני",גם אז אתה לא בפוקוס ולא מנהל כבר את השיחה.
זה יכול לקרות גם כשנסיבות חיים מקשות על היכולת שלך לנהל את השיחה ואת התקשורת שלך,הורים מזדקנים,הילד בבית חולה,או כאבי שיניים.אתה יכול לבחור או לשים את זה בצד ולחזור לפוקוס או לבקש סליחה ולדחות את השיחה למועד אחר שבו תוכל לאסוף את עצמך.
ניהול עצמי הוא חיוני כדי שתוכל להיות "נוכח" במלואך ועם כל הכישורים,המיומנויות והיכולות שלך ולא משנה אם זה בעבודה,עם אשתך או עם ילדיך.
ככל שאתה יותר נוכח,היכולת שלך לנהל את המשימות,האנשים,מערכות היחסים תשתפר עשרות מונים ותניב לך תוצאות טובות יותר.

על האיך? בפעם הבאה..

כתיבת תגובה